Wednesday 4 April 2012

dünya mutfaklarından denemeler #24: Brezilya'dan Quindim

Geçtiğimiz ay bir Pazar sabahı, herhalde 4 mart olsa gerek, bir tür kahvaltımsı yapmak için bizimkilerle Turta'da buluşacaktık. Arabayı park edince, blokun başındaki, henüz içi tamamlanmamış ama belli ki çok hoş olacak dükkan dikkatimi çekti. Camından içeri baktığımda, şık aynalar ve önlerinde duran tekli sandalyeleri görünce kuaför olduğunu düşündüm. Sonra ortada duran ve içinde genellikle pastaların ya da turtaların sergilendiği cam vitrinlerden görünce şüpheye düştüm, "belki de özel tasarım dükkan mobilyaları satacaklar..." diye düşündüm. Bütün bu süreç herhalde 5 saniye sürdü. Sonra Turta'ya gittim. Çıkarken aynı dükkan yine gözümü aldı ve ben yine vitrinine yapıştım. Bu kez 5 saniyeden uzun süren bir sürecin sonunda cüzdanımdan bir kart çıkarıp arkasına ufak bir not yazdım ve kapısına iliştirdim. 

Bir saat kadar sonra, Deniz Erdoğan ile yaklaşık yarım saat süren bir telefon konuşması yaptım ve yeni açmaya hazırlandığı yeri konusundaki tüm sorularımın cevabını aldım...Açılış zamanı geldiğinde ne yazık ki ben Alanya'daydım ve gidemedim. Ama davet etmek için özellikle aramış olması beni o kadar mutlu etti ki, ben de döndüğümde güzel bir süpriz yaparak onu mutlu etmek istediğime karar verdim. Brezilya konusunda söyledikleri, olabilecek en güzel süprizin bir Brezilya tatlısı hazırlayıp yanına gitmek olduğunu düşündürdü bana. Ve işte Quindim!


Tarife harfiyen uydum, tipi (işte bu benim yaptığım) aynen resimlerde olduğu gibi oldu ve sanırım herşeyi doğru yaptım - ama tadı...Çok yumurtalı. İngilizce adı Egg Pie olan birşeyden aksini bekliyor oluşumun mantıksızlığının ben de farkındayım, ama damak tadıma bu kadar aykırı geleceğini tahmin etmemiştim. Yine de, denemek iyidir. Elbette içime sinmeyen bir şeyi, hele bir süpriz olarak, bir başkasına götürmem söz konusu olamaz. O yüzden, bu ufaklık bizim evden hiç çıkmayacak.  

Yarın akşam Romanya'daki projemde birlikte çalıştığım grup arkadaşlarımdan ikisi (İsveç'ten aslen Finlandiya'lı olan ama şu sıra Almanya'da stajerlik yapan Anna ve İstanbul'dan Oktay) 4 günlüğüne Ankara'ya geliyor. Onlar gittikten sonra bu kez de Brigadeiro denemek niyetindeyim, başarılı olursa, onu alıp giderim, yoksa...Yoksa ne yaparım henüz emin değilim, sırası gelince düşünürüm.

No comments:

Post a Comment