Tuesday 1 November 2011

Eğitim şart, hijyen önemli...ama tutumlu olmak da öyle!

O koskocaman balkabağını oyunca, nefis bir koku eşliğinde bir dünya iç çıktı! Ama yani... Bir kova dolusu mis gibi kokan taze ve tatlı balkabağı napılır?! Önce babam, sonra ben bu soruyu sordum kendime, rüyasına yattım hatta ve uyandığımda cevabı bulmuştum. Annemin pişirdiği ve kabak tatlısı yapmaya hazırladığı kabağın yarısından fazlasını, yer yer demogoji taktikleri kullanarak elinden aldım... Alışkın zaten, "deli benim kız...olur böyle şeyler." motosunu benimsediğinden beri hayat ikimiz için de o kadar kolay hale geldi ki...canım benim.

Dersim yoktu bugün, o yüzden rahattım ve sonradan bir matematik problemi haline gelecek olan planımı uygulamaya başladım: Oyulan kabağın ele geçirdiğim 3/4'ünün 1/2'sini kullanarak 2 tane pumkin pie ( http://www.pickyourown.org/pumpkinpie.php ), kalan 1/2'sini kullanarak ise 23 tane cupcake yaptım - ama frosting veya icing yapmaya hiç uğraşmadım, zaten gerek de yoktu, çünkü o cupcakeler onlarsız da enfes oldu! Tevazu sergilemeyişimin tek sebebi onlara aşık olmuş olmam olabilir. Bu arada annem de kabak tatlısı yaptı... Akşam da yemekte kabak vardı. Ne bereketli çıktı o yemek masası süsü, anlatamam.

1 comment:

  1. ben bugün o enfes görünenin tadına baktım, lezzeti şahaneydi, yemeyip seyretmek istedim ancak yenecek baskısı çoktu, afiyetle yedim, Nep harikaydı, cadı olmak çok keyifli çok, keyfi veren canını seviyorum :))

    ReplyDelete