Thursday 20 September 2012

star wars gone disney

Beni zerre tanıyan herkes bilir: ben Star Wars seviciyim.  Bu konuda fazla seçim şansım olmadı gerçi, 77 doğumlu abisine hayran bir küçük kızkardeş olarak yalnız Star Wars konusunda değil; Legolar, Indiana Jones serisi (Kingdom of the Crystal Skull hariç...), 80'ler müziği, Star Trek (elbette Next Generation...i ❤ Jean Luc Picard), Asimov kitapları, StarCraft, F1, Star Gate, WOW vs gibi bir çok alanda erken yaştan itibaren yoğruldum. Star Wars konusunda, hepsinden daha uzun bir süre, daha konsantre bir biçimde yoğruldum ama. Mesela, yalnız önce 3 sonra 6 olan filmlerle kalmadı benim için o evren... Ben henüz ergenken tanıştım Expanded Universe ile. Lise yıllarım süresince derste, tenefüste, yemekte, serviste, hatta dershanede her an bir kitapla gezdim elimde. Kitaplar sık sık değişiyordu (hızlı okurum), ama ana başlıkları hep aynıydı. Bir süre "büyüyünce Mara Jade olmak istemek", "Kyp Durron'u beğenmek", "Anakin için ağlamak", "Jacen Solo'ya küfretmek", daha sonra "Jacen Solo'ya saygı duymak" gibi durumlar yaşadım. Sosyolojiye, özellikle sanat ve suça olan ilgimin kaynağı aslında Grand Admiral Thrawn'dı dersem, acaba insanlar bu noktadan sonra akademik kimliğimi ne derece ciddiye alırlar? 

Acaba umurumda mı?! 

Star Wars ile saplantılı ilgimi sanırım yeterince açıkladım. Benzer şekilde ilgili olduğum bir diğer konu da Disney. Star Wars'a olan merakım abimle olan ilişkim temelinde (onunla "daha fazla şey paylaşmak" amacı ile) oluşmuş olabilir (büyük olasılıkla öyle başladı), ancak Disney ile olan ilişkim bambaşka. Disney benim yapı taşlarımın bir çoğunu ilk yerleştiren, temellerimi kuranlar arasında. Ailem kadar değil tabi, ama mesela benim açımdan okuldan etkili. Ben İngilizce'yi bile Disney'den öğrendim. 

Peki öyleyse neden memnun değilim Star Wars'un Disney'e ait hale gelmesinden? 



Abimlerin bana küçük hediyesi... çok güzel. 

No comments:

Post a Comment